dinsdag 1 april 2008

Longen voor Bjorn!!!!

Het is zover. Bjorn is vannacht gere-transplanteerd. Voor de mensen die Bjorn niet kennen. Hij heeft net als ik CF. En is in September 2003 getransplanteerd. Hier heeft die een aantal jaar van mogen genieten, maar door een virus is dat uiteindelijk mis gegaan. Zijn longen waren op. Maar!! Bjorn zou Bjorn niet zijn, als die daar niet snel aan wat liet doen. En na hard vechten voor zichzelf, stond die voor een 2e keer op de wachtlijst. Nu moet ik er wel heel eerlijk bij zeggen, Bjorn weet dit wel van me hoor, maar dat ik het toen wel even moeilijk had. Niet dat ik Bjorn het niet gunde, daar ging het niet om. Maar ik vond het wel moeilijk, dat er mensen zijn die nooit die kans krijgen op donorlongen en hij dan 2 keer. Zoals ik al zei, heeft dat niks met hem persoonlijk te maken. Maar meer met wat ik van het beleid vind mbt orgaandonatie. Maar goed, daar gaat het nu even niet om. Bjorn heeft een tijdje urgent gestaan nu, omdat hij toch erg hard achteruit ging. En vannacht was het zover. Bjorn smste. Er waren longen voor hem! Super!!! Heb de rest van de nacht niet meer geslapen. Inmiddels is het nu 3 dagen later en is hij al redelijk bij kennis. Heb al een filmpje van m gezien, nou! Ben trots op m. Zo goed aanspreekbaar en meteen weer grappen maken! Bjorn! Ga zo door, dan zorg ik ook dat ik snel een nieuw setje heb. Dan kunnen we echt eens samen op stap! Wordt nu toch tijd he!

Geen opmerkingen: