vrijdag 11 april 2008

@ UMC


Ik ben er! Nou ja, al een aantal uurtjes maar toch. Om 2 uur moesten we hier zijn. Eerst even een gesprek gehad met een co-assistent. Hier is dus niks anders dan Maastricht haha. Overal co-assistenten. Maar was wel een leuk meisje, dus was wel gezellig. Maar daar dus een tijdje mee gesproken, en even lichamelijk onderzoek. Toen tijdje niks. Hebben me moeder en ik beetje dom zitten lachen om onzin dingen. Je moet wat he. De maatschappelijk werkster kwam ook nog ff, die heeft ff met me moeder een slaapplek geregeld. Ze zou eigenlijk naar huis gaan, maar ze kon hier in de buurt overnachten. Dus doen we dat. Anders zijn t toch wel lange dagen zo. Helemaal het weekend. Uhm, wat hebben we nog gedaan. O ja! Mijn grootste angst! Ik moest een bloedgas prikken( is een prik in je slagader in je pols en dat doet zeer!!!) Maar! Ik had een hele goede dokter, dus ging in 1x goed! Dat moet waarschijnlijk wel een paar keer gedaan deze dagen. Dus dat vind ik wel rot. Haat die prikken echt. Maargoed, ff doorbijten he;) Als laatste kwam de 'echte' arts ook nog even. Even praten over hoe en wat nu. Nou dit weekend willen ze me eigenlijk gewoon een beetje bekijken. Wat ik nou wel en niet kan en doe op een dag. En dan na het weekend wat gesprekken met de dietiste, fysio, maatschappelijk werk enz. En dat prikken dan. Verder wist die nog niet of er nog meer moest gebeuren. Maar als het daar bij blijft, valt het toch mee he! Gelukkig.

Me moeder en ik gaan nu nog even mijn spullen inruimen, beetje tv kijken en dan toch vroeg naar bed. Zijn toch wel moe van zo dag. Vooral ik natuurlijk.

Als er het weekend nou helemaal niks gebeurd, dan schrijf ik Maandag weer.

2 opmerkingen:

Alida zei

Hoi Lieserd,
Poeh zeg, jij gaat snel.
Dat hoor je niet vaak dat mensen in het weekend opgenomen worden voor onderzoek.
Heb je enig idee hoelang je moet blijven?
Ik hoop dat je een beetje een gezellige zaal hebt. Want soms... je hebt van die zeurpieten!! Vaak is het zo, hoe zieker de mensen hoe vrolijker/positiever ze zijn.

Maar je krijgt vast veel bezoek waardoor de tijd snel voorbijgaat.

Ik denk aan je en hoop dat je op HU komt en snel een paar mooie en gezonde longen krijgt.

Liefs Alida

Anoniem zei

Hoi Lisa,

Jawel ze zijn niet gek daar in Utrecht. Snap ik dat all die co-assistenten een heel weekend naar zo'n mooie vrouw willen kijken ;-). (Twan zal wel jaloers zijn) Hoop dat ze niet vergeten je ook medisch te observeren zodat je snel in aanmerking kan komen voor een nieuw setje longen.
Veel succes en verzet je gedachten tijdens het prikken, denk gewoon aan de mooie zonsondergangen van CFBD die je dit jaar op 21 juni gaat zien!!
Liefs, Veronica