maandag 14 april 2008

Weekend update

Daar ben ik dan weer! Het weekend is voorbij, dus ik zal even vertellen wat we het weekend gedaan hebben. Hou je vast! NIKS!!!! Haha, nee dat is ook niet helemaal waar. Maar als je bedenkt dat elke dag (ook in het weekend) 24 uur duurt en ik in het hele weekend 1x een vingerprik heb gehad (om de bloedgas weer te meten) en 1x een röntgenfoto heb laten maken. Dan is dat toch wel weinig.

Maar het was niet helemaal saai, want ik heb Zaterdag voor het eerst 1 liter ipv een halve liter sondevoeding ‘s middags gehad. Dit moet omdat ik dus zoveel blijf afvallen. Ik had met de diëtiste afgesproken om dit in 4 uur in te laten lopen. Dus zo gezegd zo gedaan. Ik naar bed, kapbeademing op, dat moet nu ook elke middag, voeding aan. En slapen maar. 4 uur later. Ik schrik wakker!! MAM!!!! Help! Snel alle slangen los, kap af, naar de wc. En daar kwam 1 liter voeding eruit! Van 2 kanten, ik bespaar jullie alle details. Maar dit is in totaal 4x gebeurd! Oh man, wat was ik ziek zeg. Zat helemaal te trillen en te zweten en met hartkloppingen op de wc. Heb me tot laat in de avond hondsberoerd gevoeld. Dus! Mam en ik hadden besloten dat we dit dus niet nog een keer gingen proberen he. Gister heb ik dan ook ‘s middags geen voeding gehad. Wel netjes met de kap op geslapen.

Vandaag (Maandag) hadden we een iets drukkere dag. Al viel dat ook erg mee hoor. Gelukkig. Heb een gesprek met de maatschappelijk werkster en de fysio gehad. Ik hoefde geen testen meer te doen bij de fysio, want dit hebben we Woensdag al gedaan bij de controle. De diëtiste kwam ook nog. Gelukkig, want die had ik het hardste nodig haha. En we hebben alles omgegooid. De voeding die ik thuis kreeg hebben we weg gedaan. Ik had net voor deze opname 5 dozen voeding besteld. Kunnen we bij thuiskomst dus mooi weggooien! Maar heb nu dus andere voeding. Voor de kenners, krijg nu ‘s nachts 1 liter Energy multifibre en ‘s middags een halve liter Energy multifibre. Dat is bij elkaar 2200 calorieën! Als ik nu nog niet dik word dan weet ik het ook niet meer!

Omdat de voeding zo erg veranderd is, moest natuurlijk ook nog een diabetesverpleegkundige komen. Met haar heb ik ook de hele insulinestanden veranderd. Krijg nu dus ook meer insuline.

Nou, dat was het wel zo. We zijn nu volgens mij klaar met alles, morgen zal de dokter wel komen. En dan denk ik dat we morgen of Woensdag naar huis kunnen! En dan weet ik dus ook of ik urgent kom of niet.

Nog even voor de duidelijkheid, als ik urgent sta, mag ik wel gewoon naar huis en daar op mijn oproep wachten. Voorheen was het zo dat als je urgent stond, dat je dan tot je oproep in het ziekenhuis moest blijven. Blij dat dat niet meer hoeft!!

En als echte afsluiter! Ik krijg Vrijdag de sleutel van mijn huisje!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeetje! Die sondevoeding! 1 L. op een middag is ook niet weinig zeg! (Client op mijn werk krijgt 7x in 24 uur 200 mL - ook multifibre energy).. phoe.. maar nu moet je idd toch zeker wel aankomen!

Sterkte ermee!!
Liefs

Alida zei

Hoi,
Lekker zeg die reactie op die grote hoeveelheid sondevoeding.
En echt veel onderzoeken heb je dus ook niet gehad. Maar ze weten natuurlijk ook al heel veel van je. Maar vertel eens: hoe bepalen ze het zuurstofgehalte in je bloed via een vingerprik? Bij mij moet dat door een rotprik in de slagader in de pols.

Ik wist ook niet dat je bij HU niet meer in het ziekenhuis hoeft te liggen. Wel een prettig idee dat je gewoon lekker thuis mag blijven.

En vandaag dus de sleutel ophalen van je huisje!! Heb je nog een beetje energie over om iets te doen. Of zet je anderen aan het werk en kijk je ontspannen toe?

Liefs Alida