maandag 20 augustus 2007

3 dingen! - weer thuis van Twan, Weer naar 'school'??, Fight the fight, when you know roure right!! (rijbewijs)

1 Weer thuis van Twan
Haay! Ik ben weer thuis! Heb 5 hele fijne dagen bij Twan gehad. Echt heel gezellig gehad. gebbq-ed, vrienden van Twan geweest, eindje gaan rijden met ze 2e, nog wat familie van Twan gezellig langs geweest, Gezellig met Twan zijn ouders en broer paar avondjes lekker nog buiten gezeten. Echt heel gezellig gehad. Ik weet eigenlijk niet veel meer erover te vertellen. Was gewoon weer fijn om bij elkaar te zijn. En ook beetje anders dan anders vond ik. Nadat Twan toch even zo ziek is geweest in Utrecht in t zkh en het toch even eng was, was ik extra blij om m te zien. Heerlijk!. Hoop snel weer naar m toe te kunnen. Of hij hier natuurlijk. Heb niet voor niks zo lekker bed gekocht he schat;-) haha.

2 Weer naar 'school' ??
Ja dat is schrikken he. Ik weer naar school. Nou ik zal het even uitleggen. Word een lang verhaal denk ik. Ik ben een hele tijd terug met mijn moeder en Inge H (iemand die alles wat te maken heeft met school voor me regelt) voor een gesprek geweest op een school. Arcuscollege. En daar wilde ik de SPW gaan doen. Nou dat gesprek was toen wel goed verlopen. Er is toen uitgekomen, dat ik na de transplantatie zou beginnen. Omdat ik nu gewoon echt niet naar school kan en stage lopen. En ik zou dan 1 voorbereidend jaar doen en dan 4 jaar de SPW. Nou goed. Geregeld. Nu ben ik de laatste tijd toch er een beetje van aan het balen. Ik hoor niet echt veel positieve dingen over die school, ik verveel me toch wel erg veel de laatste tijd thuis en ik vind gewoon dat ik (klinkt misschien beetje deuzig) maar toch beetje doelloze dagen heb. Ik zit hier maar wat. Purcy is naar school, mam werkt. En msn-en de hele dag word je ook niet fitter van. En gaat gewoon vervelen. Dus ik ben al een tijd aan t denken wat ik nou misschien kan gaan doen. Nu was ik de afgelopen week bij Twan en had ik het er zo over met de moeder van Twan. En die vroeg me of ik geen thuisstudie wilde doen. En dat had mijn moeder ook al vaker gezegd, maar toen had ik er nog niet zo'n belang bij. Maar nu toch wel eigenlijk. Moest denk ik beetje langer erover nadenken. Kweetnie. Nou toch eens op internet gaan kijken. Zag er allemaal wel goed uit die informatie wat ik daar vond. Twan en ik zijn 1 van die dagen ook een stukje gaan rijden. Beetje voor de grap huisjes kijken voor ons twee. En was beetje lollig begon die avond, werd toch beetje serieus. Hebben natuurlijk al vaker gezegd dat we na de transplantatie wel willen samen wonen, maar dat is allemaal nog zo onzeker en ver weg. Maargoed, wij huisjes kijken. En toch maar eens besloten dat Twan zich gaat inschrijven( dit inmiddels ook gedaan) voor een huisje in Reek. Want mijn lieve mannetje wil ECHT NIET weg uit Reek. haha. Held!! Maar Twan gaat ook pas echt op zichzelf wonen als die nieuwe longen heeft en goed opgeknapt is natuurlijk. En het is dan de bedoeling dat als ik nieuwe longen heb daar na een tijdje ook ga wonen. Samen met Twan in een eigen huisje dus. Dus Twan heeft zich ingeschreven, duurt wel een paar jaar voor je daar echt iets kan krijgen uiteindelijk, daarom heeft die dat nu maar vast gedaan dus. En ik heb bij thuiskomst meteen maar me moeder van alles verteld. Dat we na de lotx toch echt willen samenwonen en ik dus ook niet meer hier naar het Arcuscollege wil. Want ik wil niet hier naar school moeten en in Reek wonen, dat gaat niet. En om nog een reden. Dan ben ik misschien 21 voor ik met die opleiding kan beginnen. En dan 5 jaar naar school. De jongste op die school zijn 16, want die komen gewoon van de middelbare school. En dan ben ik 26! En en en . Nou dat wil ik gewoon echt niet. Dus!! Nu heb ik meteen Inge H gebeld. En ja! Ik ga een thuisstudie doen. SPW4 gewoon wel. En kan je dan in 3 jaar doen. Alleen je moet in t laatste deel van die studie ook een tijdje stage lopen en dat gaat Inge even voor me uitzoeken of ik dat dan na de transplantatie mag doen. Want dat kan ik natuurlijk nu echt niet. Komende vrijdag heb ik een afspraak met Inge en dan hoop ik een beetje dat ze al iets weet. Wil heel graag snel beginnen. Heb gewoon een daginvulling nodig en dus ook het liefst zoasl dit dus ook iets voor me toekomst. Dus als het allemaal goed gaat, ga ik dalijk weer studeren en gaan Twan en ik na de transplantatie samen wonen. Klinkt serieus he......... haha. Nou ja, we zullen zien. Ben wel helemaal happy. Gewoon omdat we nu SAMEN een doel hebben. Voelt echt heerlijk! Kan niet wachten. Oe me buik kriebelde:-D!!!

3 Fight the fight, when you know youre right!! (rijbewijs)
Tjah! Een eindeloos verhaal lijkt het he. Lisa en haar rijbewijs. Nou er zit een inimini beetje beweging in. Vorige week was ik dus op controle in Utrecht en ik dacht. Ik kaart het nog 1x aan. Nou erover gepraat met de arts. Of die ECHT niks kon doen voor me. Hele verhaal hoe alles nou gegaan is nog s verteld. En toen ineens zegt die. Die brief waar ik het dus over had die het die arts dus gestuurd zou hebben volgens het CBR, die had hij niet gestuurd zei die. Nou goed, hij ging het uitzoeken en hij zou nog bellen. Gaat gisterochtend de telefoon. Ik was nog niet thuis. Dus me moeder zit op de telefoon een 030 nummer staan. UTRECHT! schrikt zich lam. En neemt op en hoort. Ja met dokter Nossent is Lisa daar. Schrikt zich weer lam. hahahaha. Maar hij belde over het rijbewijs. Jammerr!!! hahahaha. Maargoed, hij heeft het wel voor me uitgezocht. Het zit zo! Ik moest voor ik met lessen begon net als veel andere cf-ers een groen briefje invullen. En daar heb ik opgezet dat ik zuurstof gebruik. En omdat ik dat zelf op papier heb gezet ben ik zo streng getest. Als ik dat NIET gezegd had, was ik niet zo streng getest. Ook al hadden ze me met zuurstof gezien. Dus als puntje bij paaltje komt. Ik ben te eerlijk geweest. Ja je hoort het goed, te eerlijk!!!! KL*TE!!! Maar nu kreeg ik van Dr Nossent een nummer van een meneer die voor de NCFS werkte en die ging het met me uitzoeken. SUPER!! Echt fijn! Dus toen ik thuiskwam en me moeder dit vertelde natuurlijk meteen dat nummer gebeld. Word er opgenomen. Met de NCFS met Vincent Gommans! Was dat dus me oude kinderfysiotherapeut die ik vroeger in het kinderziekenhuis in Utrecht had. Super leuk natuulijk. Maar die moest ik dus ook hebben. Hij gaat het met een mevrouw die over 2 weken voor de NCFS gaat werken het voor me uitzoeken. Want het is natuulijk wel een onzin iets. Er rijden zoveel mensen met zuurstof!!!! Dus dit moet echt uitgezocht. En als het allemaal lukt wil de NCFS samen met mij (of iig mijn verhaal) kijken of dit voorkomen kan worden de volgende keer bij andere hippe mensen die gewoon een rijbewijs willen als ze 18 zijn!!!!! Tis toch te gek! Dus ik ben echt heel blij da de NCFS me wilt helpen. Echt! Kijk he, ook al mag ik uiteindelijk toch niet op en moet ik echt wachten tot na me transplantie. Ik wil gewoon dat het uitgezocht word, want het is gewoon niet eerlijk. Dus! FIGHT THE FIGHT, WHEN YOU KNOW YOURE RIGHT!!!!! (hoorde ik in een liedje)

Geen opmerkingen: