dinsdag 30 januari 2007

CBR--> Medische keuring gehad.......(voor het rijbewijs)

Vandaag had ik dan eindelijk de medische keuring bij het CBR. Ook al lag ik natuurlijk nog in het zkh, ik mocht toch even weg om dat te gaan doen. Ik moest om 10uur bij het CBR zijn, dus moest er vroeg uit. Om half 6 vanmorgen werd ik wakker. Zwetend en trillend. Ik had een hypo. 1,7! Dus snel op de bel drukken en wat te drinken en eten vragen. Heb 2 beschuitjes en een pak chocomelk gegeten en gedronken. Nadat dat erin zat, nog even een uurtje geslapen. En ja hoor, toen werd ik wakker met de wel bekende koppijn. Snel pijnstillers gepakt en toch maar gaan sprayen enzo. Toen me infuus uitgehaald, moest vandaag toch een nieuwe. En toen snel douchen en aankleden, want Richard (rij-instructeur) was om 9uur hier. Een verpleegster heeft me even met een rolstoel naar de hoofdingang gebracht waar die op mij wachtte. Om me energie te sparen voor de test heeft Richard maar eerst een stuk gereden richting CBR. Want er stond heel veel file, dus vermoeiend. Lisa heeft niet zo lange benen he dus de koppeling induwen is vermoeiend;) Maar ongeveer 10 minuutjes voor het CBR hebben we gewisseld. Kon ik er ff weer beetje inkomen, zodat ik bij die test lekker zou kunnen rijden. Bij het CBR netjes die dikke mercedes;) geparkeerd. Gelukkig kijk ik wel in me spiegels he Richard en zie ik wel dat er mensen achter ons op ons wachten:P Maar ja na mijn parkeerkunsten gingen we maar s dat gebouw in en wachten op meneer X. Weet ze naam niet meer. De keurder dus he. Moesten eerst even met X praten, over hoe het nu met me ging en hoe lang het nog duurt met die wachtlijst. Enz. Toen legde die een beetje uit wat we gingen doen. Eerst een krachttest en daarna wat 'rijden'. Dus we gingen naar de auto. Richard achter, X naast me en ik achter t stuur natuurlijk. Eerst zette X een apparaatje op de rem. En toen moest ik de auto in stilstaande stand keihard op de rem trappen. Zo hard dat dat ding op 50 kwam. Nou ik haalde met me linker en rechterbeen 60-65. Dus was perfect. Toen was het tijd om te rijden. Ik moest de parkeerplaats afrijden en zo naar de volgende parkeerplaats rijden. Is ongeveer 5 minuten verderop. Daar kwamen we dus op een hele grote lege parkeerplaats. Hier moest ik een keer of 5 een noodstop maken. Moest k 40km/h rijden en dan op zijn commando keihard remmen! Nou dat ging wel goed eigenlijk. Wel vermoeiend om dat 5x te doen maar goed, even doorbijten....dacht ik. En toen kwam het.... Ik moest stapvoets gaan rijden en dan op zijn commando's me stuur op me aller aller snelst helemaal naar rechts draaien en weer naar links draaien en weer rechts, links, rechts, links, rechts links..en dat keer of 12! En toen gebeurde het. Na de 10-11e keer kreeg ik het echt ontzettend benauwd. Had het echt zo zwaar. Dus auto stil gezet, stoel achteruit zetten en bijkomen. En ja hoor, daar kwam de hoestbui. En toen was het op. Kon niks meer. Dit kon ik dus echt niet meer. Veel te vermoeiend. Dus hebben we van plek geruild. Ik achterin, Richard achter het stuur en zo zijn we terug gegaan naar het CBR. Daar natuurlijk eindgesprek. Nog steeds zo benauwd als maar kon. Nou om het gesprek even samen te vatten. Normaal hoor je meteen of je goedgekeurd bent of niet. Alleen bij mij twijfelde die, dus hij gaat het overleggen. Het is een net wel - net niet iets. Is het net niet, nou dan is t afgelopen, dus geen rijbewijs. (hier ging die niet vanuit hoor) Is het een net wel. Dan moet ik naar een andere rijschool, waar ik echt ontzettend van baal, want ik voel me zo goed bij Richard. Maar dat zal dan dus moeten, omdat stuurbekrachtiging dus blijkbaar niet genoeg voor me is. Dus moet ik bij een rijschool gaan rijden voor gehandicapte:S Dan heb je dus zeg maar een extra stuurbekrachtiging in je auto. En dan zal dat dus ook in me eigen auto gemaakt moeten worden. Meneer X zei dat ik dat bij de gemeente moest aanvragen, om dat vergoed te krijgen om in me eigen auto te laten plaatsen. Dus daar ga ik morgen maar meteen voor bellen. Hoop zo dat ze daar niet te moeilijk gaan doen, met onzin als, ja je hebt geen auto nodig, want je hebt geen werk of school waar je en rijbewijs nodig voor hebt. Of dat ik daar weer voor en keuring moet:@ Dan baal ik dus echt nog meer, al doe ik dat nu ook al ontzettend erg. Ik hoor rond de 14e Februari van meneer X hoe we nu verder gaan. Maar het zit er nu dus dik in dat ik naar een andere rijschool moet. En me auto moet laten aanpassen. Snap er niks van. Was gewoon pure conditie test! Heb ook nog nooit gehoord dat iemand met cf dit niet gehaald had. Het was wel een hele aardige meneer hoor, dus hij kon er ook echt niks aan doen. Maar daar heb ik natuurlijk nu weinig aan. Ik mag nu dus ook nog geen theorie doen, dus het gaat nog even duren voordat ik eindelijk me rijbewijs zal hebben. Ben na dat gesprek door Richard naar huis gebracht en toen door me moeder weer terug naar het zkh gebracht. Ik werd weer aangeprikt en heb me maar weer lekker in me joggingbroek en T-shirt gehesen. Me moeder is na tijdje naar huis gegaan en ik ben gaan slapen. Als een blok. Was doodop. Fysio is vanmiddag nog even geweest om nog even me rug te masseren. Ben daarna weer in slaap gevallen. Nu is het bijna 7uur. Ga vanavond nog beetje tv kijken en msnen en dan vroeg slapen. En proberen niet teveel te balen, al doe ik dat nu wel echt nog. Ik ben er te makkelijk heen gegaan denk ik. Vanmorgen toen de verpleging me succes wenste, lachte ik dr nog bijna uit en zei: Ach, succes, ik heb gewoon een rijles en kijkt zo mannetje of ik niet teveel hoest:L Blijkbaar heb ik dus minder energie en lucht dan ik zelf vaak denk............Toch maar weer rustig in me bed blijven zitten en kletsen en lachen tegen de arts, zodat die denkt dat het super goed met me gaat? Of nu toch maar eens laten zien hoe het echt met me gaat.....................

Geen opmerkingen: