woensdag 2 juli 2008

Ooit wordt je weer beter...

Ik moet even wat vertellen.

Ik zit hier een beetje achter mijn laptop, raam helemaal open. En ik zag ze al aankomen. Een man en een vrouw, met een grote tas om. Die een beetje door de straat op en neer lopen. Jehova-getuige. Prima mensen, maar kom niet bij mij met die praatjes.

En ja hoor, ze bellen hier aan! Waarom in de hele straat niet, maar wel bij mij? Doe toch maar open....ze hadden me toch al zien zitten.

Staan dus een meneer en een mevrouw aan de deur. Ik zal even het gesprek nadoen.

Jehova: Hallo, O je bent druk bezig zien we..
Lisa: Ja eigenlijk wel, maar vertel...
Jehova: Ja wij komen vertellen dat alle mensen die ziek zijn echt weer beter zullen worden..
Lisa: Nou.......En denk, MALLOOT!
Jehova: Ja ik zie je hebt zuurstof in....Ben je ziek?
Lisa: Ja, ik heb CF.
Jehova: O, heb je dat al lang?
Lisa: Ja daar wordt je mee geboren en....daar ga je aan dood....
Jehova: Nee hoor, Ooit zul je genezen....
Lisa: Nou, CF kan niet genezen, maar goed...
Jehova: Jawel, ooit zal God alle ziektes genezen...
Lisa: Nou oke dan....
Jehova: Bid je wel eens het onze vader?
Lisa: Uh nee, niet echt...
Jehova: Dat moet je doen, dat helpt....
Lisa: Hmmm....
Jehova: Hier heb je een boekje en als je dat leest, zul je zien dat God alle ziektes op een dag geneest.
Lisa: O dankje, maar ik denk niet dat ik het echt ga lezen.
Jehova: In de hemel is iedereen weer genezen.
Lisa...dit is wat ik dacht, maar niet zei......TUURLIJK BEN JE DAN 'GENEZEN' DAN BEN JE DOOD!!!! OEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lisa: Dit is wat ik zei: Nou dat hopen we dan maar.
Jehova: Wij komen graag nog eens terug om te horen wat je van het boekje vond.
Lisa: Nou, dat hoeft eigenlijk niet. Heb hier niet echt wat mee.
Jehova: Nou we komen toch nog eens langs.
Lisa: *zucht.....Oke prettige dag nog verder.
Jehova: Jij ook.. Daag!!!

Dus lieve CF-ers. De kuur voor genezing. 3x per dag het 'onze vader' en gij zult genezen!




Dit wilde ik er nog even aan toevoegen. Ik wil hier niet mee elk geloof belachelijk maken he. Ik ben van huis uit Nederlands hervormd. Dus heb heus wel iets van de kerk mee gekregen. Dus dit was niet om mensen belachelijk te maken. Maar ik vind wel, je hoeft niet je geloof aan andere mensen op te dringen en dat doen Jehova getuigen volgens mij wel een beetje. Zo! Dit moest ik toch nog even kwijt.

9 opmerkingen:

Tamara M. zei

Als het zo makkelijk was dan zat ik hier nu niet met een infuus in mn armpje...

Gekke mensen.

Wat je ook kan doen is met je eflow de deur open doen, dan zien ze dat je geen tijd hebt en gaan ze weer weg. Was heel effectief laatst bij mij;)

liefs Tamara

Alida zei

Gatsie, wat kunnen mensen toch kortzichtig zijn. Je had ze moeten vragen of ze ook hun organen laten doneren als ze dood zijn. Wedden van niet? Kijk dan weet je tenminste dat sommige mensen weer "beter"worden.

Als God alle mensen beter maakt: WAAROM LIG HET KERKHOF DAN ZO OVERVOL???

Ik ben gereformeerd opgevoed en heb dus wel degelijk een gevoel dat er meer is... Maar dit gaat mij veel te ver.

Ik ben blij voor je dat ze je niet wilden houden in het ziekenhuis. Hopelijk mag je nog een poosje genieten van je huisje. Maar je laat de deur maar wat graag achter je dichtvallen als HET telefoontje komt.

Liefs Alida

anne-marie zei

Hoi Lisa
Ik zie het helemaal voor me.
Heb altijd het gevoel dat ze in een andere wereld leven,Mijn ex praatte veel met ze, toen die er niet meer was,heb ik hun verteld ,zelf geen intresse te hebben
Meer georienteerd ben naar het tibethaans boedisme.
Moet wel zeggen dat de mensen die hier aan de deur komen, steeds komen vragen hoe het me gaat.
Proberen me niet te bekeren en ook niet gezond te praten.Wel laten ze altijd hun boekjes achter of ik wel of niet open doe.
Maar kom er niet toe om ze te lezen.
dus lisa
erger je er niet aan maar zeg doedels

Jools zei

Ik probeer mensen niet veroordelen vanwege hun geloof, maar bij Jehova's kan ik het echt niet laten. Wat een irritant volk. Als je wilt geloven, prima, maar dring het mij niet op en kom niet aan m'n deur. En idd, zij doneren niet en bloedtransfusies zijn ook verboden, maar genezen dat ze doen! Yeah right! Grrr.....ga nu even chillen want het is veel te warm om me op te winden aan de Jehova.

Jools zei

Lies, it's me.. Mel! (vr. van Ren, jouw Hyves vriendinnetje).
Wel niet verder vertellen!

Anoniem zei

Euhhh,

En moet het dan voor tijdens of na het eten gedaan worden, tenslotte Daar moet je met je antibiotica, enzymen en vitamine ook rekening mee houden, Waarom met dit geneesmiddel niet?

och, Maar ik bid al 2 maal per dag, en ben nog steeds CF'er. Heb niet het idee dat het echt daarvoor is.

Maar lekker dat je weer naar huis mocht, o- ja Moet ik ook maar eens gaan doen, Eet tentje uitproberen, nu zonder die rokerige kleren achteraf...

Laters,

Maarten

rob zei

Hoi Lisa,

Je ziet ze inderdaad vaak met kinderen (en tassen) gegroepeerd staan om vervolgens de huizen af te gaan. Ik heb ze ooit een keer aan de deur gehad en begon te praten over de evolutie en dat als God de wereld geschapen heeft, wie heeft dan God geschapen. Ik zit nog steeds op het antwoord te wachten ......!
Dat antwoord hadden ze dus ook niet in hun boekjes staan (hahaha!).

Groetjes uit een tropisch Enschede,

Rob

Anoniem zei

Geweldig Lisa hoe je die dialoog uitgeschreven hebt, ik wil er wel meer lezen.
Ben trouwens erg benieuwd hoe het verloop was geweest als jij gezegd had wat je dacht haha.
Gr. Gertie

Anoniem zei

Nou lies, dan zou ik maar es keihard gaan bidden en je minder met piemels bezighouden! Jij heidense meid ;).

Piemelig zeg. Volgende keer aan je slotpleidooi toevoegen: "Waarom neemt u niets van anderen aan wat zij schijnbaar wel van u moeten aannemen?" En dan hatseflats de deur dichtdoen :P.

Kusjeeeee voor jou!