dinsdag 22 juli 2008

Donderdag-verhaal

Hier dus mijn verhaaltje over waarom ik Donderdag dus even naar huis mag.......

Ongeveer een jaartje geleden ben ik op tv geweest bij Hart van NL. Dit ging toen over orgaandonatie. Toen hebben die mensen me wel eens verteld over een lespakket over orgaandonatie dat ze wilde maken. Maar hier heb ik dus nooit meer wat over gehoord.

Tot vorige week. Toen belde die mevrouw mij. Dat lespakket gaat er dus komen. Ze willen een lespakket maken voor alle middelbare scholen. En dat gaat dus over orgaandonatie. Dit lespakket zal uit een boek en dvd bestaan. En op die dvd praten Dennis Storm en Nicolette Kluijver over orgaandonatie. Om zo jongeren ervan bewust te maken hoe belangrijk het is. Maar ook zijn op deze dvd 3 jonge mensen te zien die met orgaandonatie te maken hebben. 1 iemand die al een orgaan ontvangen heeft, 1 iemand die een familielid verloren is tijdens de wachtlijstperiode en 1 iemand die nog op de wachtlijst staat. En dat ben ik dus.

En nu komen ze Donderdag bij mij thuis filmen. Een soort van intervieuw en hoe mijn leven er zo'n beetje uitziet als je als jong iemand op een orgaan wacht. Ik denk echt dat het heel goed is om dit op scholen te gaan gebruiken.

Dus ben je iemand die in het onderwijs werkt..........Zorg dan dat je dit lespakket op jouw school gaat krijgen!!!!!!!!!!!

2 opmerkingen:

Alida zei

Wat een geweldig initiatief!
Klasse dat je hier aan mee gaat doen.
Nu maar hopen dat je donderdag weer een beetje opgeknapt bent!

Liefs Alida

rob zei

Lisa,

Ik hoop dat je donderdag voldoende hersteld bent om hier bij te kunnen zijn. Lijkt me heel leuk en bijzonder om dit mee te mogen maken!

Toedels en sterkte toegewenst,

Rob