maandag 21 juli 2008

Monique!


Monique! 1 van de vele CF-ers die wacht op een nieuwe long. Ik weet niet precies hoelang...Lang genoeg. En ze stond inmiddels ook al dik 5 maanden op Urgent en lag dus ook al die tijd in het zkh te wachten op haar zo verdiende oproep.

Vanmorgen om 6uur. Me telefoon ging. Nee! Geen longen voor mij! Maar!! Het was Monique! Ze heeft het gered! Er zijn longen voor haar! En Monique, ze klonk zo rustig. Vol vertrouwen ging ze erheen! Met de ambulance naar het zkh in Utrecht. Haar ritje naar haar nieuwe leven.

Hier brandt al de hele dag een kaarsje. Ze ligt dus nu op de OK. Duim allemaal voor haar! Dat kan ze wel gebruiken.

En Monique........Ik ga je snel nadoen! Zodat we eens samen goed op stap kunnen. Rock!

Dikke kus van mij!

Het is inmiddels 15:00.......En krijg net telefoon. De operatie van Monique is niet doorgegaan. De donorlong was toch niet helemaal goed. Ik kan niet hier zeggen hoe erg ik het vind. Heel erg dus!
Lieve Monique! We gaan voor de volgende rond he! Kus

6 opmerkingen:

anne-marie zei

dat is meer dan erg,zit al de hele tijd te denken dat de o p bijna afgelopen moet zijn.Nu dit,Zal voor iedereen die meegeleefd en meegebeefd een schok zijn.
Laten we maar hopen dat de long er nu toch echt snel komt groetjes anne-marie

Alida zei

Ik kom net uit mijn middagslaapje en lees dat de transplantatie niet doorgegaan is. Ik waordt daar best verdrieitg van. Ze ligt al zolang in het ziekenhuis, is zo slecht maar toch zo vrolijk. Ik ken haar niet persoonlijk, jou ook niet, maar op de "lijst"staan schept een band denk ik.
Hopelijk komt er zeer binnenkort een mooie nieuwe,geschikte long voor deze kanjer!

Liefs Alida

Jools zei

Mijn god wat een nieuws. Er moeten maar snel een boel nieuwe longen komen, voor Monique, voor jou en voor iedereen. - gaat nogmaals pizza bestellen bij een levensgevaarlijk koeriertje -

Anoniem zei

Blah! Wacht je zo lang, denk je hét verlossende telefoontje te hebben. Maar nee... Hopelijk komt er snel een long die wel geschikt is! Voor Monique én voor jou!

rob zei

Monique zal hier enorm naar toegeleefd hebben en dan te horen, dat het helaas niet door kan gaan.
Dit wens je niemand toe, ongeloof en verdriet overheersen als ik dit lees.

Ik hoop dat ze (en al die andere
wachtenden) alsnog spoedig een verlossend telefoontje ontvangen!

Toedels,

Rob

lielie zei

Dit is echt zwaar bok!!!
ik was aan het duimen, maar ga gewoon door, dan maar voor een volgende ronde.. dat die snel mag komen, en natuurlijk ook voor jou queen!!!

dikke kus Lielie