dinsdag 1 juli 2008

Ik kan het wel!

Jaaaa! Ik kan het zeker wel. Op controle gaan en daarna gewoon netjes naar huis komen! En niet daar blijven. Haha. Nee even serieus. Ik ben dus op controle geweest. En mocht dus weer naar huis toe. Me moeder had me met een rolstoel (doen we altijd hoor) naar de poli gebracht. Maar van de wachtkamer naar dat spreekkamertje wilde ik dus lopen. Even goede indruk maken. Moest ik natuurlijk eerst hijgend aan die tafel hangen om bij te komen. En toen kwam de vraag....En Lisa, hoe gaat het met je. Hijg....Goed....Hijg. Dokter; 'wat kun jij liegen' Lisa; 'Ja he, maar het werkt wel'. Z ging ons gesprek dus.

Hebben dus afgesproken om over 2 weken weer op controle te komen. Mocht het eerder slecht gaan kan ik natuurlijk altijd bellen en daar een tijdje bijkomen enzo. Dus we hoddelen zo rustig verder.

Ook moest ik nog even bij de arts van de thuisbeademing langs. Daar was het ook wel goed. Ze hadden mijn beademingsmachine uitgelezen. En met die kap op blijft mijn co2 gelukkig nu redelijk. Ja niet perfect, maar goed genoeg. Toch wel fijn om te weten dat dat nu goed is. Heerlijk!

Oh nog even voor de CF-ers die hier lezen. Hebben jullie ervaring met Bramitob. Mij is vandaag gevraagd om dat eens te proberen ipv de tobi sprayen. Omdat ik veel last heb van oorsuizen en een soort van knappend geluid/gevoel in mijn oren. Ook was het bij bramitob zo dat er 1 ml minder van in de ampul zit, dus minder tijd om te sprayen. (Al ging t natuurlijk al snel emt de e-flow) Nou....Ik hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft. Ik begin er Maandag mee.

Na de controle hebben mijn moeder en ik een tijdje rondgereden op zoek naar een leuk eettentje. Lang leven het rookverbod. En we kwamen bij een ontzettend mooi soort van eetdinges uit. Maar was zo mooie omgeving, hebben we maar buiten gegeten. hihi. Maar toch is het heerlijk dat er binnen niet meer gerookt wordt.

Toen ik eindelijk thuis kwam ben ik in bed geploft. En nu om 21:45 ben ik weer wakker! Zou ik vanacht nou kunnen slapen??? Ik hoop het maar! Zo....ik schrijf denk ik Vrijdag weer. Toedels(ik vind dat zo'n leuk woord) TOEDELSSS

4 opmerkingen:

anne-marie zei

Hoi Lisa
Fijn dat het zo goed is gegaan, hoop dat je toch lekker slaapt, moet wel lukken in dat fijne huisje van je.En omdat je het zo prachtig vindt
doedels en nog toedels

rob zei

Hoi Lisa,

Fijn, dat het achteraf meegevallen is, want zulke controles zijn altijd weer (in)spannend en toch ook wel vermoeiend.

Voorlopig weer ff genieten van het mooie weer en op naar "de volgende ronde"!

Tot doedels,

Rob

Anoniem zei

Jeetje, ik was vandaag ook op controle... zat er al zo een cf'er hijgend te wachten en die wilde nog voor gaan ook... zeikerds dat het ook zijn!

Maar deze jongen was natuurlijk net even eerder ertussen geglipt!

Had nog leuke grap voor onze dokter, jaja... die ging als volgt:

ikke; en moet je weer gaan golfen zometeen of waarom moet je eerder weg?

dokter; dat gaat je geen bal aan, maar ik ben gister geweest en ga vrijdag weer!

ikke; pas maar op met putten!

dokter; hoezo?

ikke; tja, de Puttense moordzaak is weer heropend!

En gelachen en gegiecheld dat we hebben... zo tof en gezellig altijd die controles! Op die ellendige cf'ers na ;)

Doeix Liezah!

Anoniem zei

Hallo Lisa,

Ik gebruik nu een week Bramitob.
Voordeel inderdaad 1 ml minder vernevelen dan met Tobi.
Verder denk ik dat er niet zoveel anders is, want het is natuurlijk gewoon tobramycine.

Sterkte met alles en ik blijf je volgen,
Astrid van Heeringen