zaterdag 3 mei 2008

Bibber de Bibber

Nee, ik ben niet ergens bang voor en heb het ook niet koud. Ik word elke ochtend wanner met een HYPO!!! En dan is mijn suiker dus tussen de 1 en de 3! En de mensen die ook diabetes hebben, weten dat dat echt niet leuk is!

Dus mijn ochtendritueel ziet er nu zo uit. Ogen open, hmm, ik heb hartkloppingen.....En ik heb het snikheet, hey en ik tril ook. Zal k een hypo hebben? Zitten, kap af, even suiker prikken. HYPO!! Op de bel drukken. Komt er iemand van de verpleging. Ja ik heb een hypo. Hoeveel is die? Uh ja, 1,3! Dat was die vanmorgen dus. Ow!. Beginnen er 2 verpleegkundige te rennen en zoeken naar ranja. En dan drink ik even op de vroege morgen 2 glazen PURE siroop. Goedemorgen!!!!!

Ik probeer nu elke dag om samen met de diabetesverpleegkundige een goede stand te vinden voor mij insulinepomp. Om die hypo's dus te voorkomen. Maar dat is best moeilijk. Want ik moet natuurlijk niet te veel (zoals nu) insuline krijgen, maar ook zeker niet te weinig. Moeilijk Moeilijk.
Dus ik bibber nog even door. Hypo is bijna over denk ik. Ben weer een beetje bijgekomen.

Straks maar weer bellen met de diabetesverpleegkundige en weer de pomp bijstellen.

Met mijn cf, haha ja dat hadden we ook nog:P Gaat het wel. Alles is gewoon heel zwaar wat ik doe. Maar ja dat wisten we al he. Gewoon rustig aan doen en dan zien we wel denk ik.

Oja! Nog 1 ding. Ik ben zo blij. Ik moet om de 2-3 dagen een tobra spiegel prikken. Maar dat lukt niet. Ben zo moeilijk te prikken. Maar bij kindjes prikken ze dat uit een vinger. En!!! Van mijn lieve lieve dokter mag ik dat nu ook mijn vinger laten doen! EINDELIJK! Geen dikke blauwe handen meer!

Zo, nu ga ik nog eventjes liggen denk ik. Tis nog veeeeeeel te vroeg om zo wakker te zijn vind ik.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

I'm hating Hypo's!!!!

Anoniem zei

lastig die hypo's ik heb altijd een blikje chocomel naast me bed en dat helpt super en is veel lekkerder dan ranja
of lust je geen chocomel van nutricia met druivenzuiker.
sterkte lisa ik hoop dat je snel weer naar je nieuwe huis kan
groetjes manon

Anoniem zei

Hoi Lisa,

was ff vergeten dat jij nog in het ZH was! Dom (h)oor!
Hou je haaks daar en tot horen,

Groeten en XX Fred

Alida zei

Hoi Lisa,
Ik ken die hypo's. klotengevoel. Ik spuit de insuline zelf, dus niet via een pompje. Vaste tijden eten en drinken is bij mij erg belangrijk. Dus mijn plak koek van 10.00 uur niet gehad, ja hoor 11.00 uur HYPO. Ik verafschuw zoete ranja, dus 6 dextro druivensuikertabletten naturel helpt ook goed.

Je hebt het ook over het prikken van een Thora of zoiets, wat is dat? Is dit specifiek voor CFers?

Jammer hoor, schijnt de zon lekker, lig jij in het ZH. Zal voor je duimen dat er snel longen komen en je letterlijk met volle teugen van het mooie weer kunt gaan genieten.

Liefs Alida

Tamara M. zei

Hypo´s zijne cht vreselijk k*t zeker zo vanuit je slaap!!! Ik word soms dan helemaal niet wakker he!

En kan het niet met Cola ofzo dan? Is toch net iets beter te verteren:P

Hoop dat je snel naar huis mag!!

liefs Tamara