zondag 29 april 2007

eerste 2 dagen in t zkh zitten dr op....

Hoi! Nou ik zal toch maar even een stukje schrijven. Heb helemaal geen zin, ben te bluh…Uchelig zoals me moeder en ik dat noemen;) Maarja, vrijdagochtend heb ik het zkh gebeld. Cf-verpleegkundige was er niet, dus vroeg ik maar naar me eigen dokter. Die was er niet zeiden ze. Dus ik werd doorverbonden met de dienstdoende arts. En na een tijdje wachten kreeg ik gelukkig toch me eigen arts aan de lijn. Nou toen die me hoorde, kon ik meteen komen. Gelukkig. Echt fijn. Om half 11 waren we op de EHBO. Nou daar eerst 2 artsen gezien, me eigen was er toen niet meer….:S En die artsen gingen allemaal dingen vragen, hoe lang ik al cf had enzow. Dus ik baalde een beetje, enige wat ik wilde was een bed op A3! Maar goed, toch maar netjes antwoorden voor zover dat ging. Toen kon ik ook meteen naar de röntgen. En ja hoor, ze wilde toch ook even een bloedgas!! ( bloedprikken uit je slagader in je pols) Dus ik al weer helemaal bang, maar die verpleegster wat dat kwam doen, prikte in 1x goed! Whoehoehoe! Thank God! Nou en toen was t ongeveer 12 uur!!! En toen kregen me moeder en ik te horen, ik moest dus opgenomen worden, maar er was pas om 2 uur een kamer vrij op de afdeling. Dus ik heb nog 2uur op de EHBO gezeten. Nou ja gelegen in me bed daar. En me moeder had gelukkig een boek mee….ervaren he;) En klokslag 2uur kwamen Mark en Bart (2 echt vette verplegers) me ophalen. Met nogal wat herrie en gekkigheid. Arme ik, had echt geen lucht om te lachen, maar ik werd gedwongen om te lachen hahaha. Met veel bombarie naar de afdeling. En om 6uur was ik dan eindelijk helemaal klaar. Infuus aangeprikt, bloed geprikt enz. SLAPEN!!! Dit weekend heb ik niks gedaan, ja slapen, slapen, slapen, en beetje msnen. Want ik heb wel weer heerlijk een umts-kaart dankzij stichting FOK! Heerlijk. Ik heb vanaf gister ook weer die schimmelinfectie in me mond, had ik de vorige opname ook. Dus hier krijg ik weer 3x per dag dat ontzettende smerige drankje voor. Brrrr! Verder, ja lig ik hier nog wel een week of 2 denk ik. Tot de kuur klaar is. Morgen is t Koninginnedag, dus dan zal t hier wel saai en rustig zijn. In ieder geval niet me eigen fysio of arts. Dus dinsdag zal ik wel meer horen hoe lang t gaat duren en misschien nog een longfunctie moeten blazen, want die hebben we nog niet gedaan. Ik schrijf wel weer als er nog iets gebeurd ofzo. Ow ja, nog even me adres voor mensen die me een kaartje willen sturen. Of voor Hanneke!!!

AZM - P.Debyelaan 25 - 6229 HX - Maastricht - Afdeling A3 - Kamer 6

Geen opmerkingen: