dinsdag 22 januari 2008

Theater – Roue Verveer


Ongeveer een half jaar geleden had ik kaartjes gekocht om vandaag naar een show te gaan van Roue Verveer. Het was de afgelopen twee dagen even spannen of ik wel kon gaan. Ik kreeg griep! Nu nog, maar ben toch gegaan. Had die kaarten al zo lang liggen, ik moest er gewoon heen. Had een week of twee geleden denk ik een stuk van Roué op tv gezien. Heb me toen al slap gelachen dus:P

Me moeder zei dat het om 20:15 begon. Nou zoals altijd, waren we een 20min ongeveer te vroeg. Dus nog ff wat drinken in het theatercafé. Na een tijdje dachten we, wat veel oude mensen hier. Is toch niet echt Roué publiek. Maar goed, kan he. Ik kijk nog een keer op het kaartje. Wat staat daar!! Begint om 21:00! Dat is een uur later mam!! Nou we waren al melig, daarna dus helemaal he. Moesten om alles lachen.

Ineens staat iedereen op om naar het stuk van 20:00 te gaan. Bleek uiteindelijk een opera stuk te zijn. Kon je ook nog vanuit dat café op een tv meekijken. Verschrikkelijk. Maar zegt die barman ook nog, mevrouw, u moet gaan. Het begint. NEE! ME MOEDER HEEFT ZICH EEN UUR VERKEKEN!!!! Hahahaha.

Nog maar een kopje thee gedronken, chocolaatje erbij. En iets voor 21:00 konden we dan naar binnen. Moesten met een lift naar boven, samen met een mevrouw in een rolstoel. Komen we in de zaal, bleek heel klein te zijn. Vind ik juist leuk, dus komt mooi uit. Maar omdat wij met de lift eerder boven waren, konden we helemaal vooraan zitten. Maar er was niet echt een podium, dus zaten gewoon op gelijke hoogte als Roué zeg maar.

Maar goed. Hij komt binnen, show begint. Meteen natuurlijk over die mevrouw in die rolstoel. Haha. En ik denk nog serieus he, poe! Ik ben niet de l*l. hahaha. Al kan ik daar wel tegen hoor. Na een half uur ofzo, doe ik iets heel doms. Gooi me zuurstoftank om met mijn voet. Shit!!! Meteen dat ding geluid maken. En ja hoor, ik werd dus de l*l! hahahahaha. Hij vroeg natuurlijk meteen wat dat was, en waarom. Dus ik zeg dus dat ik CF heb bla bla bla. Zegt die, O ja dat ken ik. Dus ik denk, jaja! Je maakt me belachelijk. Dus ik zeg nog. Echt waar? Of zeg je dat maar. Neeee ik weet het echt, heb meegedaan aan dat benefietgala voor cf. Coool!!! Roué rocks!

Maar hij vroeg dan nog ff of er wat aan gedaan kon worden, dus ik zeg, ja ik wacht op een longtransplantatie. O zegt die, ja ik rook. En voor ik het wist flap k eruit. Ow nou dan hoef k die longen van jou dus niet. En hij meteen: Nou! Ze heeft nog kapsones ook, ze heeft liever een apparaat nodig om te ademen dan mijn longen. Ik moest zo lachen he. Geweldig. Hahahaha. Nou dit gebeurde dus allemaal tijdens de show. Sorry voor de andere mensen die ook een kaartje hadden. Nee, die mensen moesten er ook om lachen hoor. Hij is gewoon echt goed. Kan overal op in gaan, heel leuk.

Verder was zijn show, ‘voorwaardelijk vrij’ natuurlijk ook super. Had weer goeie stukken over wat er allemaal gebeurd in deze wereld. Hou daar van, dat soort cabaret.

Na de show zei die dat iedereen maar weer naar het theatercafé moest gaan om daar met hem een biertje te drinken. Wel ieder op eigen kosten hè, haha. Het blijft een Surinamer he;) Hahaha nee hoor Roué.

Maar dat hebben me moeder en ik ook nog even gedaan . En daar heb ik Roue het adres van mijn site gegeven. Zodat die een beetje meer te weten kon komen over cf. Ook al was die er een beetje bang voor. Maar heey, ik ben ook niet gek. Een berichtje van Roué Verveer in mijn gastenboek staat ook niet slecht;-).

Dus Roué! Ik wacht op je berichtje he! (soms doet me gastenboek het niet, stuur dan even een mailtje, wil graag weten of je het gelezen hebt. lisakattenberg@home.nl) En nee mensen, dit is geen smoes om een mailtje van m te krijgen. Hahaha.

Zo, nu ga ik naar bed, lekker slapen.

Toedeloe!

Geen opmerkingen: