dinsdag 15 januari 2008

Controle zkh, bij Harry en Lou eten

Lange dag vandaag gehad. Ik moest vanmiddag eerst naar het zkh in Maastricht. Controle dag. Ben eerst even langs het dagcentrum gegaan om de porthacat door te laten spuiten. Normaal doet de cf-verpleegkundige dat, maar die was er niet. Ging dus voor het eerst bij het dagcentrum. Nou, was allemaal goed gegaan. Daarna meteen door naar de longarts. Werd eerst gezien door een arts in opleiding. Dus die hebben altijd wat meer tijd nodig. Die willen meer weten natuurlijk. Ik had haar wel even gezegd dat ik me de laatste week niet helemaal lekker voelde. Benauwder en moe enzo. Dus kwam mijn eigen arts ook nog even mee kijken. Heb van hem uiteindelijk omdat ik natuurlijk weer eens geen tijd en zin had om te blijven een stevige pillenkuur meegekregen. Echt veel. Bluh, wordt ik daar weer misselijk van. Maargoed, even zo proberen, hopen dat ik hiervan beetje opknap. Of het iig kan rekken totdat ik wel tijd en zin heb om opgenomen te worden voor een kuur. Hahaha. Hierna moest ik nog naar de verpleegkundige en de arts van de kapbeademing. Nou, dat beviel me wel. Ik moest mijn beademingsapparaat meenemen. Die kunnen ze dan uitlezen en kijken hoeveel uur je hem precies gebruikt, en hoe je ademhaling is. Eigenlijk kunnen ze er alles in aflezen. Ze hadden een week of twee terug een machine gebracht die meet hoe hoog mijn co2 nu dan is nu ik die kap gebruik. Hier kreeg ik nu ook de uitslag van. Voor de leken zal ik het even uitleggen. Mijn co2 zou onder de 5.9 moeten zijn. Voordat ik begon met de kap was die 7,3. Dus echt wel te hoog. Nu op controle hoorde ik de uitslag van die meting thuis. Nou hij is 5,5!!!! Super he. Ik was zo blij. Al die moeite toch niet voor niks geweest. Heerlijk. Ik vind het nog steeds moeilijk hoor om ermee te slapen, maar dit is wel een goeie motivatie. De arts en verpleegkundige waren ook tevreden. Ze konden alleen zien in die aflezing dat ik erg onrustig slaap. Maar daar had ik die meting niet voor nodig, wist ik zelf ook wel. Ik droom, voer hele gesprekken, draai in me slaap. Ik slaap nooit echt helemaal. Maar dat was normaal zeiden ze. Die nachtmerries ook. Had met dat co2 en die kap te maken:S raar. Maar ja. Het moest wel na een half jaar ongeveer over zijn. Dus laten we dat maar hopen. Na deze controle was ik eindelijk klaar in t zkh. Hebben me moeder en ik nog even een broodje gehaald en toen naar huis. Daar heb ik even uitgerust, gedoucht, omgekleed want moest weer de deur uit. Ben bij Harry en Lou gaan eten. Was weer lang geleden dat ik daar ben geweest. Te lang, want vind zo lekker om daar te eten . Dus dat heb ik weer ingehaald. Jammie Jammie.

Geen opmerkingen: