donderdag 12 juni 2008

Wel niet wel niet wel NIET!

Dat is ongeveer wat deze week speelde. Er is namelijk toch wel veel gebeurd. Utrecht had laten vallen of het misschien niet een goed idee was om mij op Hoog urgent te gaan zetten. Na urgent, kun je nog op een 'hogere' lijst komen. HU dus. Nou, toen ik deze opname hier binnen kwam heb ik het er met mijn arts over gehad. En we hadden er alletwee beetje dubbele gevoelens bij. Wel, niet, wel, niet. Afgelopen Vrijdag hebben we wel een bloedgas geprikt en de instellingen van mijn kapbeademing naar Utrecht gestuurd. Ik zelf had al een beetje een vermoeden dat ik niet op die lijst zou komen. En gister kwam de uitslag. Ik kom er niet op. Daar kan je alleen op als je continue aan de kapbeademing ligt. En ik gebruik hem 'alleen maar' snachts een uurtje of 10-12 en overdag nog een uur of 4. Dus ben er nog 8-10uur per 24 uur vanaf. En dat is dus teveel. Dus ik blijf gewoon op de urgent lijst. En wacht dus maar rustig verder af op mijn oproep.

Gisteravond ben ik toch mee uit eten geweest. Dat doen we altijd op deze dag van papa. En dat viel me vies tegen. Ik werd voor het restaurant afgezet. Hoefde alleen maar een paar treetjes op en een mini stukje naar de tafel te lopen. Nou, ik was zoooo otnzettend benauwd en kapot. Maar, dat merk je natuurlijk niet de hele tijd als je hier in het zkh op je bed rustig zit. Dus ik schrok er toch wel van dat ik het zo zwaar had. Het eten was wel heel gezellig hoor. Dat wel. hihi.

Maargoed, vanmorgen werd ik dus hier helemaal benauwd en brak wakker. En aangezien de voeding ook nog niet optimaal lukt. Moet nog steeds van die infuusvoeding af en helemaal weer over op sondevoeding. En dat lukt nog steeds niet helemaal. En de suikers zijn ook nog heel slecht. Dus hebben we vanmorgen besloten dat ik morgen niet naar huis ga. Dat was dus eigenlijk wel de bedoeling. Maandag of Dinsdag kijken we verder wat we doen. Ik had al wel een beetje verwacht hoor dat dit een lange opname zou worden. Dus........ik zorg voor een nieuw prikbord, zorgen jullie voor de kaarten;) Hihi, heb al heel veel lieve kaartjes gehad hoor. Echt heel leuk! Dankjewel allemaal!!!

2 opmerkingen:

Alida zei

Ik dacht dat jij al op HU stond. Kun je nagaan. Je moet dus bijna dood zijn als je op HU wilt komen. En dan is het nog maar de vraag of de longen op tijd komen en jij nog in goede conditie bent.

Maar je hebt wel een doel: in de file staan met je iegen behaalde rijbewijs. Dus we blijven knokken!!

Als je weken achter elkaar in zo'n veilige omgeving als het ziekenhuis ligt dan neemt je conditie schrikbarend af. Geen wonder dat je bekaf was na die paar treden en paar stappen lopen.

En je kaartje is eindelijk onderweg hoor.

Liefs Alida

Tamara M. zei

Wat raar dat je je zo slecht voelt, kan je niet eens een stukje lopen en nog geen HU! Terwijl je vroeger de HU al opgeschopt werd bij minder ernstige dingen. En hoe zit dat met Bjorn? Die zat toch ook niet dag n nact aan kap?
Hoop dat je het nog ff volhoudt daar!

liefs Tamara