dinsdag 17 juni 2008

Hoe gaat het nu?

Ik denk. Laat ik maar even een update neerzetten. Heb zoveel lieve kaartjes, telefoontjes en smsjes gehad. Afgelopen Vrijdag begon ik me niet zo lekker te voelen. Beetje verkouden leek het. Het hele weekend ging dat een beetje zeurderig door. Keelpijn, oorpijn, slikpijn en constant moeten niesen. En afgelopen nacht zette het flink door. Zwetend lag ik in bed. Na 2 paracetamol, ingesmeerd te zijn met een spierpijnspul, ingewikkeld in een paar dekens, lang leve de koude rillingen, ging het 2 uur later een klein beetje beter. Bed was wel doorweekt, maar goed. 2 lieve zusters, dus schoon bedje en ik kon weer verder slapen. Vandaag ging het de hele dag niet echt lekker. Echt gewoon griep. Alleen is dat bij mij natuurlijk net iets vervelender. Elke hoestbui doet ontzettend zeer in me kop en keel. En natuurlijk hoest ik de hele tijd door. Maar na een massage van een lieve fysio en even naar buiten te zijn geweest met de andere fysio ging het wat beter aan het einde van de dag. Hopen dat het morgen een beetje minder is.

Gister hebben ze nog een keer bloed geprikt. De ontstekingswaarde was goed gedaald. Dus we zijn kunnen stoppen met de antibiotica. Dat mocht ook wel een keer na 3 weken.

Nu zou je denken. Nou dan kun je toch naar huis. Maar nee. De sondevoeding! Ik krijg nog steeds voeding via het infuus en daarbij elke nacht en elke middag wat sondevoeding. Alleen, ik krijg nu te weinig calorieën als ik alleen die sondevoeding zou krijgen. En met die infuusvoeding kan ik niet naar huis. Maar zodra we de sondevoeding ophogen naar meer calorieën wordt ik echt doodziek. Buikkramp, keiharde dikke buik, misselijk. En dit stopt pas als het eruit komt. Bedenk zelf maar 1 van de 2 wegen daarvoor hahaha. Heb je altijd een goeie te pakken. Lekker detail weer. Dus ik blijf dus hier totdat ik die zwaardere voeding wel kan verdragen en dus zonder infuusvoeding kan. O en de bloedsuikers moeten ook nog geregeld. Die schommelen ook te erg.

Wel is het zo, vorige week voelde ik me echt rot. Gewoon omdat het allemaal niet gaat zoals ik het wil. Maar me dipje is weer een beetje voorbij denk ik. Soms heb je dat he. Misschien moest ik gewoon weer even wennen aan weer een stapje terug. En ben ik er nu weer een beetje aan gewend………

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Kvind maar knap hoe je je er zo doorheen werkt.
Nog even door knokken he ;-)

Sterkte en beterschap ::

Anoniem zei

Ooooraaaal noemen we dat! ;) Haha sorry ik vind dat woord zo grappig klinken, maar dat is het natuurlijk helemaal niet! :S Balen ook van je griep erbij zeg! Wel fijn dat je antibiotica gestopt kon worden en hopelijk gaat de rest nu ook gauw de goede kant op! Succes!!

Tamara M. zei

*Geeft Lisa een KOA (knuffel op afstand)

Hoop dat je maag es begrijpt dat ie dat voedsel gewoon moet accepteren zodat jij lekker naar huis kan!
heel veel beterschapjes gewenst, ook met je griep.

liefs Tamara

anne-marie zei

Hallo Lieserd
Fijn dat je ondanks dat jij je niet lekker voelt de wereld even laat weten hoe het met je is.
Gelukkig weer wat aan de betere hand Je merkt aan de reactie wel dat veel mensen met je mee leven.
De ontstekings waarden dalen ,lekker positief blijven,zodat de situatie weer te verteren is .
Veel liefs groetjes anne-marie

Anoniem zei

Wat sla jij je er goed door heen, echt knap hoor! Fijn dat je je dipje weer wat te boven bent.
Hopen dat je maag/darmen die ophoging van sondevoeding gauw gaat verdragen, zodat je lekker weer naar je eigen paleisje kan en daarvan kunt gaan genieten ;)
Veel beterschap en hou je goed,
Liefs Dana
p.s. ein-de-luk kan ik reageren op je blog.. normaal zie ik die woordverificatie nooit.

Anoniem zei

He Lisa,

Hoop dat die maag van je gauw sterker wordt, dat je eindelijk naar huis mag.

Sterkte en beterschap,
Kuub

Anoniem zei

Volgens mij snappen magen niet altijd wat hun functie is....misschien spreken ze geen gewoon Nederlands ofzo...en moeten we maags tegen ze gaan praten.....
Even alle gekheid op een stokje, het is gewoon super &*&$^ dat het er allemaal oooooraaaaaal (zoals Jannie het liefkozend noemt ;-)) weer uitkomt. Hopelijk spreekt je maag weer snel de goede taal en houdt hij alles weer binnen zodat jij naar huis kan! Dikke knuffel van mij