maandag 23 oktober 2006

Concert Marco SUPER GAAF!!

Haay! Nou ik ga proberen om te vertellen hoe het bij Marco Borsato was. Zal wel een warrig verhaal worden. En alles zal wel minder leuk overkomen dan dat het was. Want ja, ik was met Inge daarheen, dus was 1 grote melige boel. Maar ja hier komt me verhaal:P Heb ‘s morgens lang uitgeslapen, ‘s middags ook nog 2 uurtjes geslapen. Aangezien Twan me smste dat er veel files waren, zijn we maar extra vroeg weggegaan. Om 3 uur al. Om ons goed voor te bereiden alle cd’s mee van MB en de hele weg echt keihard mee zitten zingen. Onderweg zagen we echt auto’s vol met mensen helemaal in het rood gekleed, want dat was de dresscode natuurlijk. We waren om 5uur daar. Auto parkeren, wat nog niet zo makkelijk is als je een rolstoel mee hebt. Pfff…..stonden van die jongens je aan te wijzen waar je moest parkeren. Maar daar konden we niet staan want dan moest je een trap op als je die parkeerplaats af wilde. Dus wij dat steeds duidelijk maken, naja, uiteindelijk hielp niemand. Dus Inge heeft ergens een of ander lint omhoog gedaan. Auto dr onderdoor rijden. En dan maar ergens anders parkeren. Haha. Nou en toen heel snel naar zo standje waar je een tshirt van die show kon kopen, die MOEST ik hebben. Omdat ik thuis geen rood t-shirt had en omdat ze gewoon leuk zijn natuurlijk. 30euro waren die krengen! Naja, tis voor een leuke avond denken we dan maar! En toen, we gingen maar eens kijken waar we naar binnen moesten, want om 6 uur gingen de deuren open. En we hadden een kaartje voor een gewone staplek, dus we moesten toch s kijken hoe je dat moest doen met een rolstoel. Nou na een tijdje rondlopen en leuk mensen kijken was dr eindelijk een jongen die ons de weg ging wijzen. Kwamen uit aan een zijkant van de echte ingang, waar echt al 1000e mensen inde rij stonden. Was een groot zwart doek, waar inmiddels al 5 rolstoelen met 1 begeleider(meer mocht er niet bij per rolstoel) stonden. Dus wij daar bijstaan. Nog ff 1 jonge uitgelachen, omdat ik wel dikke velgen op me rolstoel had en hij niet;) haha. Nee die jonge vond me stoel cool en voelde zich knap lullig met ze geleende stoeltje. Geen idee waarom die eigenlijk daar inzat. Maar toen moesten Inge en ik plassen. Was inmiddels half6. En we moesten al plassen toen we aankwamen. Dus onze blaas was al goed gevuld. Dus wij eens vragen of je met een rolstoel ergens naar de wc kon. Die andere 5 mensen wat daar stonden moesten ook plassen, maar durfde niks te vragen. Dus Inge en ik maar aan die bewaking vragen. Zegt die koe. Ja daar! wijst die naar van die wcboxen. Stond een rij voor van 1000 man. Ga je dan niet met je rolstoel en je zuurstoftankje staan he. Dus wij zeggen, van ja, heb je geen rolstoelwc dan? Ja had die wel, maar was binnen. Moesten wachten tot de zaal openging! Naaaaa dus om 6 uur ging t open. Wij met ze alle plassen. Hahaha. En toen konden we meteen naar binnen. En toen wij binnen waren mochten de andere 31:990 mensen. Hahahaha. Maar we hadden we echt een super super goeie plek. Je had dan de zaal bomvol natuurlijk. Tribunes bomvol. En tussen de zaal en de tribunes was 1 kant een looppad. En daar kon je staan met je rolstoel. Nou echt super plek. Super dichtbij. En dan op gelijke hoogte als t podium zelf. Kon niet beter! Dicht bij de eet en drink standjes. Dus beter kon echt niet! Haha. Maar ja, tussen 6 en 8 was niks. Ja de zaal stroomde goed vol, en in die tussentijd was gewoon muziek, en kon je sms-jes sturen naar zo bepaald nummer en die kwamen dan groot op van die grote schermen naast t podium. En op t podium zelf stond zo man beetje die 2 uur vol te kletsen. En de dag voor ons, waren er 20 huwelijksaanzoeken gekomen via dat scherm dus vandaag wilde die natuurlijk een record. Nou dat record is niet gekomen, maar wel een scheiding. Hahahahaha ineens heel groot op dat scherm. Anna! Ik wil scheiden!!! Hahaha oh k moest zo lachen. Arme Anna! Maar ja, en ineens ging die man op dat podium vragen ….wie komt er uit Groningen! Nou paar mensen schreeuwen. En zo vroeg die nog een paar plaatsnamen! Dus steeds mensen schreeuwen. En toen, wie komt er uit Limburg en Brabant. Dus Inge en ik natuurlijk ook schreeuwen. Zegt die man; mooi, kunnen we nu de rest van NL leren wat carnaval is. Whahahaha, dus hoor je ineens een carnavalslied, al die Brabanders en Limburgers mee zingen en armen omhoog. Rest van de zaal ook maar meedoen. Haha grappig man. Nou tot 8 uur beetje van die aanmekaarpraat dingen en muziek. En toen begon eindelijk het voorprogramma. Ilse de Lange! Oh wat kan die mooi zingen he. Ongelooflijk. Vond dat super om die s te zien. Volgende concert waar ik heen wil….haha nee maar, ja eigenlijk wel, maar duur he. Nou ja jmmr dan. Nou na 4 liedjes was ze klaar en moesten we weer een tijdje wachten. Kwartiertje denk ik. En ineens….werd t donker, zag je dat hele orkest opkomen. Was donker, maar wij zaten zo dat je dat net nog kon zien. En midden in de zaal kwam zo bak naar boven met een dj dr in. Een vrouw was t, noem je dat dan ook dj? Naja, maakt niet uit. Maar die ging dus muziek maken. Echt heel stoer. Iedereen dansen enzo. En toen kwam Marco!! En de opening was natuurlijk t liedje ROOD. Nou echt dit had ik nog nooit gezien, uit t dak hingen van die rode linten met meiden dr aan die daar van alles in die touwen deden. Marco die echt supergaaf dat nummer zingt. Die dj wat mee staat te doen midden in die zaal. Dat orkest was super gaaf! Was echt helemaal geweldig. Al die mensen in t rood gekleed. Bohhhhhh! Word er nu weer hyper van. Ja en wat gebeurde er nog meer, was gewoon zoveel. Bij ieder liedje andere beelden op die grote schermen. En andere danseressen op dat podium en boven t podium in ringen hingen ze en in doeken. Zo gaaf! En ineens…. Ali B. whoeheoheo. Die kwam dat liedje; ‘wat zou je doen’ met Marco meezingen. Zo stoer. En toen ging Ali ook nog een liedje met Yes-R zingen. ‘Rampeneren’ Hele zaal mee zingen en dansen. Marco zong ook nog zijn nieuwste single met Lucie Sylvas! Ook mooi hoor. En ze zong ook 3 van haar eigen liedjes alleen. En ja, t was wel concert van Marco zelf he, maar hij zong allemaal oude liedjes. Maar dan zo met dat grote orkest samen. Dat klonk zo mooi en gaaf! Hele concert heeft Inge mega veel foto’s gemaakt en ik met me telefoon wat filmpjes. Oh k word weer helemaal hyper. Super was het. Ow en als slotliedje zong die weer ‘Rood’ maar dan…..kwamen uit de grond van die palen met vuur eruit en een trap in lossen stukken. Vanaf t podium tot aan t einde van de zaal. Liep die heeeel hoog over de zaal heen. Echt leuk. Maar ja, toen was het echt afgelopen. Rolstoelen als eerst eruit, anders werden we plat gelopen door al die mensen. Haha. En toen naar de auto. REGENEN!!!!!!!! Snel snel in de auto, ff uithijgen en toen naar huis rijden. Waren heel snel thuis gelukkig. Half 1 was ik thuis. Hebben wel de hele terugweg nog zitten zingen en kletsen. Vond het echt leuk om dit samen met Inge te doen. Dankjewel zusje!!! Was super gaaf! Nah, om 1 uur lag ik lekker in bed, ben nog nooit zo snel in slaap gevallen denk ik. En vanmorgen heel lang geslapen. Tis nu half 9 savonds. En ben net uit bad en ga zo lekker weer vroeg slapen. Ben er echt heel erg moe van, misschien ook wel beetje ziek, hele dag al wat pijn in me long en benauwd. Maar ja whatever. Ik heb zo gave avond gehad. Was super super gaaf! Denk wel dat me verhaaltje nu lang genoeg is……..De foto’s kan ik zelf niet op me site zetten, ik kan geen fotoboek maken met die site. Twan die zal dat doen. Maar hij ligt sinds Gistermiddag in het zkhL Ik hoop dat die snel naar huis mag, want ik wil weer een wkndje naar toe, mis me zo! Maar ja, als die thuis is, is die vast zo lief om ff een fotoboekje te maken, Dus over een week of 2-3 zijn er foto’s te zien!! Nu ga ik lekker naar bed tv kijken. Kus…………… Oh het was super!!!!!!!!!

Geen opmerkingen: