donderdag 20 december 2007

Hoe is de rijtest gegaan??!!

Vandaag had ik dan de beruchte rijtest waar ik ongeveer een half jaar geleden voor ben afgekeurd. Om 10 uur kwam mijn rij-instructeur me ophalen. Richard. Dat praat makkelijker. Om 11 uur moesten we bij het CBR zijn, dus had ik eerst een uurtje rijles. Hebben even die slalom oefening en die noodstop geoefend. En toen naar het CBR gereden. Ik had dezelfde keurmeneer dan de vorige keer, beetje eng dus. Nou in de auto gestapt, Richard ging gelukkig ook mee. Moest natuurlijk naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats rijden en daar gingen we dan. Doodeng vond ik het. Maar eerst die slalom oefening. Moest nu 4x zo snel als ik kon mijn stuur van helemaal links naar helemaal rechts draaien. En na 1 min bij te mogen komen nog een keer. En daarna nog een noodstop maken en toen ook nog meteen gewoon doorrijden en de weg op. Ik had het wel benauwd, maar heb zo weinig mogelijk laten merken, voor zover dat gaat dan. Hij had het wel in de gaten denk ik, maar toch zei die. Nou dit ging veel en veel beter. Dus ik helemaal happy natuurlijk. Die heb ik dacht ik! Maar! Toen moest ik nog een tijdje gewoon gaan rijden. Ik denk dat dat een half uur ongeveer was. Maar in die tijd, zag ik 1 auto, 1 fiets te laat. Hij hoefde niet in te grijpen, maar ik remde volgens hem te laat. En de auto sloeg 2x af. Hij zei er tijdens het rijden niks van, dus ik dacht nog. Ach, dit valt wel mee, het ging natuurlijk om die test op de parkeerplaats. Komen we uiteindelijk terug bij het CBR. En toen kwam de uitslag. Conclusie: De test ging stukken beter, dus daar was die tevreden over, maar! Ik moet 10 lessen nemen, dan terug komen!! Om de test nog een keer te doen. Hij wil bekijken of dat concentratie verlies komt door zuurstoftekort na een tijd van inspanning. Of dat het kwam doordat ik gewoon een half jaar niet gereden had, dit dus weer mijn eerste les was, en dan ook meteen zo lang. En zenuwen natuurlijk. Wat ik er van vind? Ja ik ben blij dat dat gedeelte waar het om ging goed is gegaan. Maar, zekerheid heb ik dus nog niet. Het moet dus allemaal nog een keer. Bang dat ik het dan niet haal? Nee hoor, want ik weet dat het niet om zuurstoftekort ging. Maar gewoon, te lang niet gereden, nu ineens heel lang en gewoon te zenuwachtig voor die man. Dus kom maar op na 10 lessen. Dan rijdt ik perfect!!!!! Stom gedoe!

Geen opmerkingen: