zondag 21 oktober 2007

Sara gedoopt

Vandaag is Sara gedoopt. Ooit, toen ik zelf nog een klein meisje was, ben ik ook gedoopt. Nou, ik was wat ouder dan normaal, een jaar of 3-4 denk ik wel al. Maar dat zal wel zo zijn redenen gehad hebben. Als ik de foto’s terug kijk, huil en schreeuw ik alles op bij elkaar op het moment dat er een paar druppels water op mijn hoofd vielen. Mijn ouders gingen elke zondag met alle kinderen (tot we oud genoeg waren en niet meer wilde) trouw met ons op zondagochtend naar de kerk. Na mijn 14e ongeveer had ik het wel gezien. Sprak me allemaal niet zoveel aan. Nu ga ik alleen nog een enkele keer, met speciale gelegenheden. Of als me moeder heel heel heel lang zeurt of ik echt niet een keer mee wil, want iedereen in de kerk vraagt altijd zo lief hoe het met me gaat. Hihi. Maar toen Sara gedoopt werd, vond ik dat toch wel weer mooi. Dus ben niet helemaal anti-kerk blijkbaar. En Sara was een stuk stoerder dan ik was. Ze gaf geen kick en bleef lekker rustig bij Inge in de armen liggen. Na de doop hadden we nog in de kerk met wat vrienden en familie koffie en broodjes. En ’s avonds hebben we met ons eigen gezin en de ouders en zus van Ted nog bij Inge en Ted chinees gegeten. Was een drukke maar gezellige dag dus. Sara lag lekker in de box en gilde de hele tijd. Echt leuk. Zou ze nou nog aan die doop gedacht hebben? Hihi. Nou meisje! Ik hoop dat je een mooi leventje krijgt. Samen met je broer, papa en mama! En alle mensen om je heen die je ook ontzettend lief vinden.

Geen opmerkingen: