woensdag 6 december 2006

Controle Utrecht......heb dit pas op 10 Dec geschreven....

Vandaag had k me 4 maandelijkse controle in Utrecht. En aangezien ik goed dik geworden was ging ik er met een goed gevoel heen! Ben rond een uur of 10 opgestaan en om 11 uur zaten me moeder en ik in de auto. Ik moest nuchter zijn, dus ik kreeg niet me favoriete broodje bij ons vaste tankstation onderweg. jammer. We stopten er wel even om te tanken en een broodje voor me moeder. Toen we daar dus net ff stil stonden ging me telefoon. Een mevrouw van de het zkh. Of ik misschien 15 minuutjes eerder daar kon zijn. Nou ja we zouden het wel proberen, maar we konden natuurlijk niet meer eerder vertrekken. Waren uiteindelijk wel kwartiertje eerder daar, want ja, me moeder is overal waar ze moet zijn te vroeg. Ik had natuurlijk weer me mondkapje 'vergeten' Nee ik was m echt vergeten. Deze keer echt. Maar ja toen ik daar aankwam kreeg ik er toch 1 mee voor de terug weg. Heb die netjes opgedaan hoor:P We werden al snel in een klein kamertje gedumpt, dus daar gingen onze uurtjes in. Wachten tot je iedereen gezien hebt en dan weer naar huis. Nou ja, me moeder en ik samen in een klein kamertje met niks te doen betekend.........ONZIN. Hele tijd mondkapje opzetten en foto maken of alle foldertjes over huidziektes (we zaten op de allergie poli ofzo) doorlezen en daar flauwe grappen over maken. Dus ja we kwamen de dag wel door. Allereerst kwam er uiteindelijk een cf verpleegkundige. Een andere dan normaal, had deze nog nooit gezien, dus waren snel uitgepraat. Weer na een tijdje wachten kwam de dokter zelf. Hij was wat te laat, maar hij had een goed excuus......voor ik dat excuus ga vertellen. Ga ik eerst ff in bad. Ik ging Purcy ff pesten en hij heeft me met me kleren en badjas aan en al in bad gelegd en de kraan aan. Dus sta hier nu in een natte pyjama te typen. ga dus eerst ff in een warm bad. Tot zow...............Zo tis inmiddels een half uur later. 1 uur snachts. Haha. Jaja hier word je zomaar om half 1 snachts in een koud bad gegooid door je broertje. Maar ja waar was ik.....ow ja die dokter had een goed excuus om te laat te komen. Ze waren met een transplantatie bezig. Whoehoehoe! Toch altijd goed om te horen. Maar ja, heb even gepraat hoe het nu ging enzo. En hoe het met de rijlessen ging. hii. Verder niet veel bijzonders. Daarna moest ik nog longfunctie blazen. 4 maanden geleden was me FEV1 23% en nu was die 18%. Dus was wel iets achteruit gegaan. Maar dat wist ik eigenlijk al, dus schrok er niet zo erg van. En daarna kwam me favoriete onderdeel. De diƫtiste en dus ook me gewicht en vetmeting. 4 maanden geleden woog ik 40kg en was het BMI 18.........en nu wilde ze eigenlijk wel me BMI rond de 18,5 hebben. Nou ja wilde, ik moest gewoon echt dikker worden. En zoals ik al eerder verteld had, ik heb dus die nu insuline pomp nu en daar gaat het gewoon super goed mee en dat bleek. Ik woog 46kg en me BMI is 19,9! Oh ik was zo blij he en trots haha. Ben dus echt dikker geworden. Maar ja dat is ook wel aan me te zien haha. Gister zei me tante nog dat ik nu kindaf was. Zag er niet meer uit als zo meisje maar als een jonge vrouw. whahah ja dat zijn de woorden van me tante he;) Maar ja, als laatste moest ik nog ff met de diƫtiste praten. Hebben het lekker hele tijd over Twan en mij gehad. Aangezien iedereen het in Utrecht nu weet, kan ik er eindelijk lekker over kletsen. Voelt zo goed he. Echt super! En alleen maar super leuke reacties gehad! Tussendoor kreeg ik nog een briefje dat ik bloed moest prikken. Dus ik werd natuurlijk alweer nerveus en miemelig. Nog keer geprobeerd om er onder uit te komen. Maar nee, toch maar naar het lab gegaan. En echt, ik had een beschermengel bij me. Die mevrouw aan de balie snapte niet waar het voor was. Dus die belde naar de afdeling. En die zeiden dat het dan toch niet hoefde het was niet zo belangrijk, dus kon de volgende keer wel met de rest meegerpikt. Nou ik ben nog nooit zo snel weggelopen. Zelfs de mensen in de wachtkamer moesten lachen dat ik meteen wegliep. Maarja, zul je zien blijf je te lang staan, weten ze ineens toch waar het voor is en zit je uiteindelijk nog in een grote enge stoel met een dikke vette injectie naald in je arm. No way! Maar ja toen konden we eindelijk lekker naar huis. Net in de file natuurlijk! Grrrr! Hebben op de terugweg nog lekker ergens wat gegeten met ze 2e. Ik had echt iets heel lekkers. Een tropical garnalen cocktail en daarna vis met van die hele lekker aardappeldingen erbij. Jammie. haha sorry maar moest er even bij staan. Oee Aaz komt ff msnen....ga zo weer verder:P Haha hij ziet mijn msn plaatje. Twan en mijn ringen. Ben er zo blij mee!!! Ziet er wel serieus uit he. Wie had dat van mij gedacht. Niemand dus. haha. Maar ja ik dwaal af he. Ik zat bij mijn lekkere eten. Nou ja daarna gingen we naar huis. En naar bed! rest van de week heb ik 2 x rijles gehad. Ging heel goed. Heb alleen WEER naar het CBR gebeld wanneeer ik nou s die medische keuring kon gaan rijden. Ja de brief ging op de post en dan hoorde ik deze week wanneer het was. Nou ik kreeg vandaag de brief hoor. Met het verzoek of ik die medische kaart wat me arts in Utrecht heeft ingevuld opnieuw wil laten invullen. Moest ze telefoonnummer en adres bij! Dit krijg k nu dus voor de 2e keer terug he. En dan t ergste. Staat koeie groot de naam en telefoonnummer van t zkh op en zo stempel! Dus snap er niks van. Ga maandag maar me lieve schattige rij-instructeur bellen ( dit slijmen was voor Richard. Vind die leuk als die de liefste knapste en leukste rij-instructeur word genoemd) Maar ga ik s vragen of die nog eens wil bellen en het uitlegt. En dan hopen dat ik die keuring snel s kan doen. Ben deze week ook nog een avondje bij Inge geweest. Ted was weg, dus ik was lekker alleen met Inge en Niels. Hebben nog Niels lekker in bad gedaan, hij vind het nu grappig om onder ze eigen voetjes te kriebelen en dan lacht die heel hard. hahaha zo schattig. Daarna hebben we m lekker in ze bedje gelegd. En zijn Inge en ik met ze 2tjes op de bank gaan liggen. En zijn we tot de conclusie gekomen dat mannen met (veel) borsthaar vies zijn. hahahahaha. Als laatste heb ik nog een vraag.....ik ben dus al me foto's en muziek kwijtgeraakt op me laptop! Aantal mensen weten dat al, nu dus iedereen hoop ik. Maar ik had ong 4000 foto's en 1500 liedjes. En nu is mijn vraag....als iemand foto's van mij heeft wil je die dan mailen naar lisakattenberg@home.nl Zou ik echt graag willen, dat ik nog iets terug krijg. Alvast bedankt. Het is nu 1:30u dus ik ga lekker naar bed. Ow ja Loes gefeliciteerd!!!!!!!!! die was vandaag de 9e dus jarig! 19jaartjes! whoehoehoe! Ik kom morgen naar je toe nog! Nou nu ga ik echt slapen. Truste en de groeten. Twan............ik hou van je en ik vind je lief!

Geen opmerkingen: