zondag 2 december 2007

Winter Wonderland………….(ik haat parkeergarage’s nu echt)

Vandaag ben ik met Sander, Boukje, Purcy, Famke en Lobke naar Maastricht gegaan. Naar Winter Wonderland. Dat is echt heel leuk. Dan heb je op het vrijthof een grote …….ja winter-markt iets. Met kraampjes, schaatsbaan, kerstdingen natuurlijk, skihutjes waar je lekker dingen kan eten en drinken, een reuzen-reuzenrad. En nog meer leuke dingen. En vooral gewoon een gezellige sfeer! Heel leuk. Hebben daar twee uurtjes rondgelopen. Boukje kan goed rolstoel duwen….hahaha. Hebben maar 5 mensen op hun hakken gereden:P Maar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voordat je je auto hebt geparkeerd in Maastricht tijdens zo’n druk weekend, ben je een dik uur verder. En als je dan een parkeergarage gevonden hebt, is het fijn als je er gewoon in 1x inkan. Maar nee hoor. Ik ben al niet zo’n held in liften en parkeergarages’s enzo. Vind dat toch altijd een beetje eng, stel er gebeurd iets, en dan! En ja hoor……….Vandaag was de dag. Na lang zoeken hadden we een parkeergarage waar nog een paar plekjes vrij waren. Stond alleen een hele lange rij voor. Maarja toch maar erin. En normaal rij je erin en dan heb je vrij snel de slagboom…Alleen bij deze…..rij je erin en dan staan er nog wel 25 auto’s voor je voor je echt erin kan. Sta je dus in een soort tunnel. Dus we konden soms een heel mini stukje vooruit. Oke goed, ik hou er niet van, maar ik hou me stil. Muziekje aan, kletsen met de rest. Prima. En ineens, daar gaat me een keihard alarm af…….en we keken elkaar nog zo aan zovan, nou die markt hoor je die attracties tot hier. Haha. En toen……..een keiharde stem die in het Nederlands, Duits, Frans en Engels verkondigde dat iedereen zo snel mogelijk via de uitgang of nooduitgang de garage moest verlaten. Shit! Heb ik dit. Maar, voordat iedereen dan beseft wat die moet, en echt ook uitstapt…dat duurde lang. Maargoed, dan stapt iedereen uit……..we waren met de auto van Inge……Zit ik dus net op de plek waar Niels altijd zit. Is die deur vergrendeld vanaf de binnenkant. Paniek!!! Maar gelukkig had Boukje dat snel in de gaten. Maar dan…………Iedereen rende die parkeergarage die tunnel uit. Maar dat was zeker 300 meter berg op he! En iedereen rennen……Oh ik dacht dat ik doodging. En iedereen vergat mij! Whahaha. Maar toch, als je echt moet en er is toch wel beetje paniek…….dan loop je toch harder dan je kunt. Ja rennen ging echt niet, maar ik was er toch redelijk snel uit. Boven aan de berg waar iedereen rustig stond, was ik zo blij he!. Ik moest echt bijkomen. Helemaal dood was ik. Maargoed. Een kwartier later werd er doodleuk omgeroepen…………U kunt allemaal weer naar binnen. JEZUS!!!! Whahahaha. We hebben uiteindelijk niet gehoord wat er nou aan de hand is geweest. Misschien maar goed ook. Maar God, wat was ik bang zeg! Echt waar.

Geen opmerkingen: