woensdag 5 december 2007

Sinterklaasavond

Ik hoeveel gezinnen zitten de papa en mama met hun kindjes nu om een grote jute zak met veel cadeau’s? Of in hoeveel gezinnen is nu de buurman opgeroepen om toch even snel een hulpsinterklaas te zijn bij de buurkinderen? Ik vind het toch altijd een leuk idee hoor…… Alleen keek ik net naar ‘man bij hond’ en daar was een alleenstaande moeder met twee hele leuke kinderen. En die moeder vertelde dat Sinterklaas daar niet meer gevierd werd…..Had ze geen geld voor als alleen staande moeder die in de bijstand zat. Maar, dan staat er wel al op 5 December een reuze kerstboom met alles erop en eraan erin. De kinderen kregen zelfs te horen dat ze niet meer hun schoen hoefde te zetten, want moeders had er toch geen geld voor. Vond het toch wel heel zielig hoor. Alleen dacht ik ook een beetje, kon je echt echt echt niet iets kleins in de schoentjes doen van die twee jongetjes? …………… Maandag vieren wij met ons gezin Sinterklaas. Dit jaar geen surprise meer, maar wel allemaal een cadeau en een gedicht. En toch…….Gelukkig maar, voor Niels en Sara ook een aantal cadeautjes. Ben dan toch wel blij dat wij het wel zo goed hebben dat dat allemaal kan. Ach ik vond die kindjes zo zielig………..Zie je maar weer, hoe goed je het soms hebt. (was ik nu te serieus?)……

Geen opmerkingen: